Niet iedereen speelt meer competitie of voelt zich al klaar om competitie te spelen. Heb jij rugby ervaring, dan is Social Rugby is hier een mooi alternatief voor. 6 a 7 keer per jaar spelen we een soort toernooi/wedstrijd waar teams gemixt worden, (afhankelijk van het aantal deelnemers). Spreek dit je aan en wil je meedoen? Meld je dan aan via het formulier onderaan deze pagina, en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

rcg Social rugby

Wat zijn de regels?

Waar wordt gespeeld

• Social rugby wordt gespeeld volgens het Game On-principe en de Spirit of the Game-regels.
  • Bij social rugby zijn er geen rangen en standen
  • Spreek van te voren samen de regels af
  • Je speelt met gelijke aantallen, als er onvoldoende spelers zijn wordt er gekozen voor 10v10, 11,v11, 12,v12, 13v13 of 14v14 (minimaal 10v10)
  • Een wedstrijd duurt 80 minuten maar er kan ook worden gekozen om bijvoorbeeld 3×20 te spelen (minimale tijd van een wedstrijd is 40 minuten)
  • Wisselspelers mogen onbeperkt doorwisselen als rolling subs
  • Als er onvoldoende ervaren eerste rijers zijn wordt de scrum uncontested gespeeld
  • Hetzelfde geldt voor de line-out: als er onvoldoende ervaren spelers zijn kan de line out ook uncontested. Veiligheid is altijd het belangrijkste
  • In de helft van de tegenstander mag je na een penalty niet kicken voor terreinwinst en een line-out (je mag wel kicken op de palen voor punten)
  • Teams zorgen zelf voor een scheidsrechter (bijvoorbeeld van elke team een helft)
  • Wedstrijden lopen via toernooilijsten (voor de verzekering)
  • Wedstrijden zijn op Zaterdag.
  • Derde helft verplicht!

Geef je op voor Social Rugby bij RCG!