De Lady Bears is hét damesteam van Rugby Club Groningen! Ons team speelt in de tweede klasse competitie waardoor we op zondag wedstrijden spelen door het hele land. De trainingen en begeleiding zijn in handen van trainer Kris Strobos en Coach Douwe Oppewal. Teammanagers Noemi Perujo Holland en Sézaïg Vije zorgen dat alles rond het team soepel verloopt. De Lady Bears staan graag op het rugbyveld, maar ook aan de bar in het clubhuis is een geliefde standplaats. Wij zijn altijd opzoek naar nieuwe teamgenoten dus iedereen is welkom! Groot, klein, dik of dun, je kan bij ons je plekje vinden. We trainen op woensdag- en vrijdagavond van 20.00 – 21.30 uur op Sportpark Esserberg. Als je sportschoenen en sportkleding aandoet, kun je zelfs een balletje mee gooien tijdens training. Je conditie hoeft niet heel goed te zijn als je wilt beginnen. Dat komt allemaal vanzelf als je komt meetrainen.

Captain Ladybears

Deborah
Bozzato

Als Captain van de Lady Bears is rugby voor mij niet alleen een sport, maar ook  passie en een geweldige manier om nieuwe mensen van elke leeftijd en afkomst te ontmoeten. Iedereen is welkom! De Lady Bears, ons team, is een bonte verzameling van beginners, gemiddelde en ervaren spelers. Als captain probeer ik elke speler op het veld te leren kennen, maar ook te begrijpen wat er daarnaast gebeurt. Elkaar respecteren en steunen is essentieel om als team door de jaren heen te kunnen groeien.

Kris Strobos

Voor mij als trainer/coach bestaat de uitdaging om aandacht te hebben voor een positief trainingsklimaat. Om zo het plezier, prestatie en zelfvertrouwen te vergroten. En daarmee het dames rugby naar een hoger plan te tillen.

Trainer Cubs

coach

Douwe
Oppewal

DOUWE

Bij de Lady Bears komen spelers van alle niveau’s samen, van mensen die net uit de introductiecursus komen tot spelers met interlands achter hun naam. Voor mij als trainer/coach bestaat de uitdaging er vooral uit om al die niveau’s een uitdagende training voor te schotelen en ondertussen de grote lijn in de gaten te houden: met de Lady Bears terugkomen op het hogere niveau waar ze horen te spelen. Dat gaat met vallen en opstaan, maar we hebben een enthousiaste groep die nog jaren vooruit kan, dus we investeren in de toekomst!

Train met ons mee!