Turven zijn de 6- en 7-jarige rugbyspelers (U8) van geboortejaren 2016 en 2017. Jongens en meisjes spelen in een team. Turven spelen in een team van 6 personen het zogenaamde tag rugby waarbij nog niet getackeld wordt, maar waarbij elke speler twee tags (lintjes) draagt. Het is de bedoeling dat spelers de tags van de tegenspeler die de bal heeft, proberen af te pakken zodat deze de bal moet afstaan. Wordt door een speler van een team beide tags van de tegenspeler met de bal getrokken, dan heeft dat team de bal veroverd en kan het zelf ten aanval gaan.

Tijdens de trainingen worden de basisvaardigheden van rugby volop geoefend. Er is veel aandacht voor het passen en vangen van de bal en contact hebben met elkaar waarbij je lekker over de grond kunt rollen. Turven spelen in een team van 6 spelers op een klein veld van 30×20 meter. Hierdoor ben je intensief bezig met het rugbyspel. Het aantal spelregels is bij de Turven nog beperkt.

Turven spelen nog geen competitie maar doen mee aan de vriendschappelijke regionaal georganiseerde TB-dagen. Ongeveer eens per maand spelen ze drie wedstrijdjes van 2×8 minuten in toernooiverband tegen andere noordelijke clubs.

Seizoen 2023-2024

Trainingstijden Dinsdag: 18:30 – 19:30 uur (rugbyveld)
Vrijdag: 18:30 – 19:30 uur (rugbyveld)

Wil je een keer meetrainen? Dan ben je van harte welkom. Vul het formulier hieronder in en we nemen contact met je op.

Meetrainen met de Turven