Mini’s zijn de leeftijdscategorie U12 van geboortejaren 2013 en 2014, de laatste jeugdcategorie voordat kinderen kennismaken met de zogeheten 15-a-side rugby. Jongens en meisjes spelen samen in één team. Een Mini’s team bestaat uit 12 spelers, onderverdeeld in 5 voorwaartsen en 7 driekwarten. Het veld is aangepast naar 35×70 meter, inclusief 5 meter voor de doelgebieden.

Tijdens de trainingen komen de basisrugbyvaardigheden volop aan bod. Passen en vangen van de bal, tackelen, ruck, mauls worden volop geoefend. Het spelregelpakket is uitgebreid, zo maakt de 3-mans ‘uncontested’ scrum plaats voor de 5-mans ‘contested’ scrum en worden spelelementen als het kicken van de bal en de line-out toegevoegd.

Mini’s spelen nog geen officiële competitie maar doen mee aan de vriendschappelijke regionaal georganiseerde Mini-dagen die ongeveer een keer per maand op een zaterdag plaatsvinden. Er worden onderlinge wedstrijden tegen andere noordelijke clubs gespeeld. Elk team speelt ca. wedstrijden van 2×8 minuten. Voor de tweedejaars mini’s (geboortejaar 2012) is het ook mogelijk om mee te doen aan de Regio Rugby Dagen van de Rugby Academy Noord Oost (RANO).

Seizoen 2024-2025

Trainingstijden
Dinsdag: 18:30 – 19:45 uur (rugbyveld)
Vrijdag: 18:30 – 19:45 uur (rugbyveld)
Wil je een keer meetrainen? Dan ben je van harte welkom. Vul het formulier hieronder in en we nemen contact met je op.

Meetrainen met de Mini's