Welkom bij de eerste selectie van Rugby Club Groningen! Als het hoogst spelende rugbyteam van Noord-Nederland zijn we trots om ons eerste team te vertegenwoordigen. Dit seizoen nemen we deel aan de eerste klasse van Nederland met als voornaamste doel een plek in de top 3 te veroveren.
De trainingen en begeleiding van ons eerste team worden verzorgd door de ervaren Pierre Compagnie, terwijl Tim de Vries als aanvoerder de leiding heeft op het veld. Bovendien beschikken we over een toegewijde teammanager en een professionele fysiotherapeut om ervoor te zorgen dat ons team optimaal kan presteren.

Samen werken we hard om onze vaardigheden te verbeteren en tactisch sterke wedstrijden te spelen. We zetten ons in voor teamwork, discipline en vastberadenheid, met als resultaat een team dat klaar is om uit te blinken op het rugbyveld.
We kijken uit naar een spannend seizoen vol uitdagingen en succes, terwijl we vastberaden zijn om ons doel te bereiken en onze positie in de top van de eerste klasse te versterken. Sluit je aan bij ons op dit rugbyavontuur en ervaar de opwinding van de eerste selectie van Rugby Club Groningen!

Captain 1XV

Tim
de Vries

Als captain van Rugbyclub Groningen Heren 1 heb ik het voorrecht om aan het roer te staan van een team dat een perfecte mix vormt van jonge, opkomende talenten en enkele door de wol geverfde, ervaren spelers. De afgelopen jaren hebben we als eerste team een opmerkelijke groei doorgemaakt, en dat is iets waar we enorm trots op zijn.

In de seizoenen 2020-2021 en 2021-2022 hebben we als team een buitengewone kans gehad om te proeven van de Ereklasse, het hoogste niveau van rugby in Nederland. Dit was een mooie kans om te proeven aan het niveau waar we met het eerste team van RCG naar toe kunnen werken. Helaas hebben we hier niet stand kunnen houden en zijn een aantal oudgedienden gestopt met hun rugby carrière.

We zijn na de zomer van 2022 weer gaan bouwen. Het afgelopen seizoen zijn we als team aanzienlijk gegroeid, zowel op technisch als tactisch vlak. We hebben hard gewerkt om onze vaardigheden te verbeteren, en het resultaat is duidelijk zichtbaar op het veld. Onze overwinningen en prestaties getuigen van de toewijding van zowel de jonge, als ervaren spelers.

Als captain ben ik er trots op om deze mix van talent en ervaring te leiden en te dienen als een rolmodel voor ons diverse team. Samen bouwen we aan een veelbelovende toekomst voor Rugbyclub Groningen Heren 1. We koesteren het verleden en kijken vol vertrouwen uit naar wat de toekomst in petto heeft voor ons groeiende en getalenteerde team.

Coach & trainer

Pierre
Kompagnie

Om een rugbyspeler te zijn, heb je bepaalde kernwaarden nodig. Waarden die World Rugby ons al van jongs af aan heeft geleerd. Het plezier van deelname, integriteit, liefde voor je team en teamgenoten, en het opbouwen van levenslange vriendschappen.

Onze club is een plek waar ik met open armen ben ontvangen en die waarden heb ik vanaf dag één gezien. Dat vertaalt zich naar onze spelers.

Voor alle spelers die ernaar streven om voor onze seniorenteams, het eerste en tweede team, te spelen, is het nodig om je aan deze waarden te houden, want we zijn niet alleen een rugbyclub, maar ook een familie. Onze spelers zijn zowel fysiek als mentaal fit, en ze hebben allemaal de drive om de best mogelijke speler te worden. Dit zijn zeer belangrijke kwaliteiten voor elke rugbyspeler.

Wat kan er van de club worden verwacht ten opzichte van onze seniorenspelers? We verwachten dat je het beste van jezelf geeft, zowel op als buiten het veld. We verwachten dat je op een sportieve manier deelneemt en dat je een heer bent tegenover tegenstanders en teamgenoten.

Train met ons mee!

Naam