Commissies

Hieronder staan drie commissies beschreven die een groot deel van de organisatie voor de club vervullen. De club is altijd op zoek naar vrijwilligers die de club kunnen helpen. Als hieronder een commissies bij staat waar je graag mee wilt helpen of als je twijfelt, stuur de commissie een bericht om te informeren! Naast de commissies zijn er nog vele andere taken zoals; jeugdtrainers, teammanagers, schoonmakers, klusjesmensen, bouwcommissie, verschillende meedenktanks en nog vele andere posities. Stuur een bericht naar bestuur@rugbyclubgroningen.nl als jij graag de club wilt helpen!

Barcommissie

De barcommissie van Rugby Club Groningen is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de bar en de keuken. Naast het verzorgen van de inwendige mens, zorgt de barcommissie onder andere ook voor het samenstellen van de roosters ten behoeve van het vervullen van de bardiensten van de tapploeg.

De inkoop en de samenstelling van het assortiment worden ook door de commissie verzorgd, evenals de extra’s tijdens toernooien en de door de barcommissie geregelde feesten. Dit varieert van hapjes tot de jaarlijkse BBQ- en Mosselavond.

De commissie bestaat op dit moment uit vijf personen (vrijwilligers) en is op zoek naar iemand die de inkopen kan regelen. Voor meer informatie klik hier. Voor vragen kan je een bericht sturen naar barcommissie@rugbyclubgroningen.nl.

Sponsorcommissie

De sponsorcommissie houdt zich voornamelijk bezig met:
• Het uitzetten van het sponsorbeleid
• Het leggen en onderhouden van contacten ten aanzien van bestaande en potentiële sponsors
• Het schrijven en uitdragen van een sponsorvoorstel
• Zorgdragen voor opvolging van de gemaakte afspraken

Om de groei die we als Rugby Club Groningen voor ogen hebben, te bewerkstelligen zijn sponsoren van buitengewoon belang. Hierbij een oproep aan een ieder die een idee heeft om hier op een of ander wijze aan bij te dragen, stuur een mail naar sponsor@rugbyclubgroningen.nl De sponsorcommissie bestaat op dit moment uit vier personen en is opzoek naar leden die graag mee willen helpen!

Communicatiecommissie

De communicatiecommissie focust zich op de vlakgebieden public relations en interne en externe communicatie.

Bij interne communicatie verzorgt en ondersteunt de commissie de communicatielijnen tussen verschillende commissies, trainers, teammanagers, leden, het bestuur en alle andere functies binnen de vereniging. Bij externe communicatie verzorgt en ondersteunt de commissie de uitingen op sociale media en de offline uitingen zoals posters en flyers. Ook behoudt het de huisstijl van de club in de uitingen naar externe partijen. Daarnaast schrijft het vanuit het vakgebied PR persberichten en onderhoudt het contact met de lokale pers zoals de wekelijkse standen van RCG Heren 1XV in het sportprogramma van Radio OOG en de verschillende stukken die zijn verschenen bij RTV Noord, Dagblad van het Noorden en de Gezinsbode.

Op dit moment zitten er vier leden in de kern van de commissie die zich bezighouden met de wekelijkse uitingen van de club en verschillende leden die de commissie ondersteunen zoals fotografen en grafische vormgevers.

Heb jij affiniteit met een, of meerdere, vakgebieden van communicatie en wil jij graag meehelpen in de communicatiecommissie van de club? stuur dan een bericht naar communicatie@rugbyclubgroningen.nl