Clinics

Rugby spreekt de jeugd aan omdat het een fysieke sport is die hard en eerlijk wordt gespeeld met een no nonsense mentaliteit! Doordat het z’n fysieke sport is, bestaan er van oudsher zeer sterke normen en waarden binnen rugby. Respect voor de tegenstander en de scheidsrechter is zo’n norm die als vanzelfsprekend nageleefd wordt binnen deze sport. Naast het plezier dat kinderen/jongeren ervaren tijdens het sporten en de kennismaking met een nieuwe, stoere sport, leren ze tijdens onze rugby clinics om te gaan met gezag, elkaar en agressie.

Rugby Club Groningen biedt basisscholen (vanaf groep 5) en middelbaar onderwijs clinics aan. De clinics kunnen tijdens de reguliere lesuren worden gegeven of bij evenementen zoals een sportdag. Tijdens een clinic laten we kinderen kennis maken met de rugbysport. Materialen die nodig zijn voor het geven van de clinic nemen we zelf mee. Het is ook mogelijk om via ons materialen in te kopen, zodat er op school vaker kan worden gerugbyd.

Voor het geven van een clinic hanteren we de volgende kostenstructuur:

Aantal kinderenAantal begeleidersKosten per uur*
< 201€50
> 20Op aanvraagOp aanvraag

* exclusief reiskosten.

Naast clinics voor kinderen en jongeren, is het natuurlijk ook hartstikke leuk om een clinic te doen met volwassenen. Als bedrijfsuitje, vrijgezellenfeest, teambuildingsactiviteit, noem maar op…! Ook dit is mogelijk!

Wilt u een clinic aanvragen? Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze clinic-coördinator Klaas van Donderen via 06-53630007 of stuur een mail naar bestuur@rugbyclubgroningen.nl.